Comisii
- Asigura impreuna cu structurile de specialitate din Ministerul Educatiei,Cercetarii, Tineretului si Sportului si din Ministerul Sanatatii verificarea,validarea si echivalarea calificarii membrilor sai;
- Participa la elaborarea unor criterii transparente de evaluare, validare si echivalare a diplomelor, specialitatilor, competentelor si gradelor profesionale;
- Elaboreaza si propune criteriile si metodologia pentru acordarea si revocarea avizului de libera practica, a avizului de infiintare a cabinetelor medicale si de functionare a unitatilor medico-sanitare precum si metodologia de emitere a autorizatiei de libera practica, de infiintare a cabinetelor medicale sau de functionare a unitatilor medico-sanitare cu respectarea principiului "numerus claussus";
- Participa in cadrul comisiilor centrale de acreditari;
- Propune si avizeaza metodologia de acreditare a unitatilor medico-sanitare;
- Propune metodologia de privatizare a unitatilor sanitare de stat;
- Supravegheaza desfasurarea licitatiilor si a altor modalitati de privatizare a unitatilor medico-sanitare, a mijloacelor tehnice, etc. de stat.
- Procedurile Comisiei de Avizări și Acreditari
- Cerere către preşedintele CMI şi Declaratie pe proprie răspundere privind îndeplinirea condiţiilor prevazute la art. 382 şi 383 din Legea 95/2006
- Adeverinta din care sa rezulte exercitarea profesiei de medic în ultimii 5 ani
- Copie legalizată după diploma de absolvire a facultăţii
- Copie după Buletinul de Identitate / Cartea de Identitate
- Copie certificat de căsătorie / divorţ (dacă este cazul)
- Cazier judiciar (valabil 6 luni de la data eliberării) – în original
- Certificat medical tip A 5 (cu viza psihiatrie, viza interne) – în original (valabil 3 luni de la data eliberării)
- Copie ordin de confirmare medic specialist / primar
- Copie ordin de confirmare în a doua specialitate (dacă este cazul)
- Copie dispoziţie de repartizare rezidenţiat (pentru medicii rezidenţi) și prima pagină a carnetului de rezident
- Copie după certificat de competenţă / supraspecializări / doctor în medicină (dacă este cazul)
- ADEVERINŢĂ de la unitatea medicală – Spitalul plătitor, cu menţiunea reţinerii cotizaţiei către CMI
- Adeverinţa UMF de post în gradul didactic (asistent, profesor, etc.)
- Adeverinta de post în cercetare (asistent cercetare, cercetător)
- Adeverinţă UMF care să ateste calitatea de doctorand a solicitantului
- Copie după asigurarea de malpraxis şi după chitanţa plăţii Asigurării de Malpraxis (exceptie medicii rezidenţi)
- Atestat ORE E.M.C. (40 ORE E.M.C. în ultimul an sau 200 ORE E.M.C. în ultimii 5 ani) – copii diplome (excepţie medicii rezidenţi)
- Juramintul lui Hipocrate (ast. 378 din legea 95/2006)
- Certificat de Membru CMR ( in original );
- Atestat ORE E.M.C. – original certificate EMC și copii semnate conform cu originalul
- Copie dupa asigurare malpraxis
- Adeverință salariat
- Cotizația de membru achitată la zi
- Schimbarea numelui ( casatorie / divort ) - certificat de Casatorie/ Divort;
- Schimbarea domiciliului - copie dupa actul de identitate;
- Modificarea mijloacelor de corespondenta ( nu necesita documente justificative);
- telefon fix
- telefon mobil
- Modificarea gradului profesional ( obtinerea titlului de medic specialist sau primar ) - copie dupa ordinul de confirmare;
- Obtinerea celei de-a doua specialitati - copie dupa ordinul de confirmare;
- Obtinerea de competente / supraspecializari - copie dupa certificat;
- Obtinerea / modificarea titlului didactic ( asistent, conferentiar, etc ) - adeverinta UMF;
- Obtinerea / modificarea titlului in cercetare ( asistent in cercetare, cercetator, etc ) - adeverinta de la locul de munca;
- Obtinerea titlului in Doctor in Stiinte Medicale - copie dupa Diploma de Doctor in Stiinte Medicale;
- Modificarea locului de munca - adeverinta de la locul de munca;
- Copie dupa Asigurarea de Raspundere Civila.
- Copie acte de identitate
- Copie diploma de licenta
- Copie confirmare specialitate/primariat
- Copie competente, supraspecializari, doctorat
- Copie polita de asigurare malpraxis
- 40 ore EMC pe ultimul an (copii diplome)
- Adeverinta de la angajatorul din Iasi
- Originalul Certificatului de Membru emis de Colegiul Judetean care efectueaza transferul
- Nota de transfer
-
Medicii se pensionează la vârsta de 65 de ani, indiferent de sex. La cerere, medicii se pot pensiona în condiţiile prevăzute
- Desfășurarea activității peste vârsta de pensionare – unități sanitare private
- cererea medicului, cu menționarea expresă a faptului că activitatea cu caracter medical urmează să se desfășoare exclusiv în unități medicale private;
- copie a actului de identitate;
- certificatul de sănătate care va conține viza de la medicul psihiatru cu mențiunea “apt să lucreze în domeniul sanitar” și viza medicului de medicina muncii cu mențiunea “apt să lucreze în specialitatea…” (specialitatea medicului pentru care se eliberează certificatul de sănătate);
- copia asigurării de răspundere civilă, pentru greșeli în activitatea profesională, încheiată pentru anul respectiv;
- dovada efectuării a minimum 40 de ore de educație medicală continuă în ultimele 12 luni.
- Desfășurarea activității peste vârsta de pensionare – unități sanitare publice
- propunerea în scris a unității sanitare respective ;
- cererea medicului, cu menționarea expresă a faptului că este de acord să desfășoare activitate medicală peste vârsta de pensionare în unitatea medicală respectivă;
- copie a actului de identitate;
- certificatul de sănătate, care să conțină viza unui medic psihiatru, cu mențiunea “apt să lucreze în domeniul sanitar” și viza medicului de medicina muncii cu mențiunea “apt să lucreze în specialitatea…” (specialitatea medicului pentru care se eliberează certificatul de sănătate);
- copia asigurării de răspundere civilă, pentru greșeli în activitatea profesională, încheiată pentru anul respectiv;
- dovada efectuării a minimum 40 de ore de educație medicală continuă în ultimele 12 luni;
- un referat al ordonatorului principal de credite prin care să fie certificat deficitul de personal la nivelul unității medicale respective, inclusiv, dacă este cazul, pentru linia de gardă și care să aibă anexată dovada scoaterii postului la concurs și a neocupării lui, precum și precizarea datei următoare în care postul va fi scos din nou la concurs.
- Notificarea medicului care predă praxisul
- Notificarea medicului care preia praxisul
- Certificat membru medic care preia praxisul
- Notificare medici cu drept de preempţiune cu privire la intenția/ neintenţia de preluare a praxisului
- Notificarea institutiei din cadrul în care își desfășoara medicul care preda praxisul activitatea, cu privire la intenția/ neintenţia de preluare a praxisului
- Acte Registrul Comerţului de înfiinţare SRL (în cazul în care preluarea se face pe SRL)
- Cerere
- Copie CI
- Diploma de Licenţă
- Ordin Confirmare Medic Specialist (dacă este cazul )
- Cerere
- Certificat Membru – Original (daca se retrage)
- Cabinete medicale fara personalitate juridica (forme de exercitare liberala a profesiei de medic). Acestea pot fi infiintate doar de catre medici.
- De sine statatoare
- Asociate sau grupate
- Societati comerciale („S.R.L.-uri medicale") – cu personalitate juridica proprie. Acestea pot fi infiintate de catre medici, nemedici (cu conditia ca 1/3 din consiliul de administratie sau administratorul sa fie medic), sau de catre persoane juridice (Ordinul 124, art. 15).
- Cabinete medicale organizate in structura persoanelor juridice de drept privat fara scop patrimonial (organizatiile nonprofit, fundatiile si asociatiile cu activitati medicale, asociatiile profesionale, cultele religioase si lacasele de cult religios, legal constituite) pe baza hotararii organelor de conducere (Ordinul 124, art. 16) . Inregistrarea unitatii se va efectua numai daca unitatea medico-sanitara infiintata in temeiul Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile ulterioare, indeplineste conditiile prevazute la art. 15 alin. 1 lit. a) si b) din Ordonanta Guvernului nr. 124/1998, republicata.
- Cererea reprezentantului legal sau a organului de conducere de infiintare;
- Copie Certificat de membru CMR a medicului titular si al medicilor angajati;
- Dovada detinerii legale a spatiului in care urmeaza sa functioneze cabinetul medical; schita cabinetului;
- Dovada ca spatiul in care urmeaza sa functioneze unitatea medicala se pot desfasura activitati medicale
- Act notarial de preluare praxis in conformitate cu Ordinul Nr. 1322 din 2 noiembrie 2006 ( unde este cazul);
- Dovada indeplinirii conditiilor minime de spatiu si circuite functionale in concordanta cu serviciile medicale furnizate pe specialitati;
- Existenta dotarii minime necesare functionarii cabinetelor medicale, in concordanta cu serviciile medicale furnizate conf. Ordin 153/2003;
- Avizul de principiu eliberat de Departamentul Epidemiologic Iasi;
- Declaratie privind programul de lucru de la sediul principal al CMI, precum si cel de la punctele de lucru (unde este cazul);
- Declaratie pe propria raspundere cu enumerarea tuturor locurilor de munca/contractelor de colaborare unde presteaza activitate medicala (angajat/colaborator) precum si programul de lucru aferent fiecarui loc de munca ( unde este cazul );
- Adeverinta de la alt/alte locuri de munca sau contract/contracte de prestari servicii medicale in derulare cu dovada inregistrarii lor la Directia Finantelor Publice care sa ateste activitatea medicala prestata precum si programul de lucru ( unde este cazul );
- Dovada achitariii taxei de infiintare, conform legislatiei.
- Cererea reprezentantului legal sau a organului de conducere de infiintare;
- Actul constitutiv / statut;
- Act notarial de preluare praxis in conformitate cu Ordinul Nr. 1322 din 2 noiembrie 2006 ( unde este cazul);
- Copie Certificat de membru CMR a medicilor asociati/ angajati / colaboratori;
- Dovada detinerii legale a spatiului in care urmeaza sa functioneze cabinetul medical; schita cabinetului;
- Dovada ca spatiul in care urmeaza sa functioneze unitatea medicala este cu destinatie medicala ( unde este cazul );
- Dovada indeplinirii conditiilor minime de spatiu si circuite functionale în concordanta cu serviciile medicale furnizate pe specialitati;
- Existenta dotarii minime necesare functionarii cabinetelor medicale, în concordanta cu serviciile medicale furnizate conf. Ordin 153/2003;
- Avizul de principiu eliberat de Departamentul Epidemiologic Iasi;
- Declaratie pe propria raspundere pentru fiecare medic in parte cu enumerarea tuturor locurilor de munca/contractelor de colaborare unde presteaza activitate medicala (angajati/colaboratori) precum si programul de lucru aferent fiecarui loc de munca (unde este cazul);
- Adeverinta de la alt/alte locuri de munca sau contract/contracte de prestari servicii medicale in derulare care sa ateste activitatea medicala prestata precum si programul de lucru (unde este cazul);
- Contracte de munca ale medicilor angajati cu dovada inregistrarii in REVISAL sau contractele de colaborare ale medicilor care profeseaza in cadrul societatii cu dovada inregistrarii lor la Directia Finantelor Publice;
- Fisele de atributii ale posturilor pentru medici;
- Dovada achitariii taxei de infiintare, conform legislatiei.
- Cererea reprezentantului legal al unitatii medico-sanitare (administrator/medic in consiliul de administratie);
- Certificat de inregistrare la Registrul Comertului, respectiv Certificatul de inregistrare in registrul persoanelor juridice ori hotararea judecatoreasca de infiintare sau actul de de acordare a personalitatii juridice;
- Actul constitutiv / statutul din care sa rezulte obiectul unic de activitate al societatii doar prestarea de serviii medicale precum si faptul ca administratorul sau 1/3 dintre membrii consiliului de administratie sunt medici (art.15 al.1 din OG nr 124/1998); se accepta si activitati conexe actului medical, prevazute in OUG nr 83/2000;
- Dovada detinerii / dreptului de folosinta a spatiului, valid;
- Dovada ca spatiul in care urmeaza sa functioneze unitatea medicala se pot desfasura activitati medicale;
- Regulament de organizare si functionare a societatii;
- Copie Certificat de membru CMR a medicilor asociati/ angajati / colaboratori;
- Diploma de licenta prin care se atesta calitatea de medic a administratorului societatii sau a celor ce intrunesc 1/3 din membrii consiliului de administratie;
- Dovada indeplinirii conditiilor minime de spatiu si circuite functionale în concordanta cu serviciile medicale furnizate pe specialitati;
- Existenta dotarii minime necesare functionarii cabinetelor medicale, în concordanta cu serviciile medicale furnizate conf. Ordin 153/2003;
- Avizul de principiu eliberat de Departamentul Epidemiologic Iasi;
- Declaratie pe propria raspundere pentru fiecare medic in parte cu enumerarea tuturor locurilor de munca/contractelor de colaborare unde presteaza activitate medicala (angajati/colaboratori) precum si programul de lucru aferent fiecarui loc de munca (unde este cazul );
- Adeverinta de la alt/alte locuri de munca sau contract/contracte de prestari servicii medicale in derulare care sa ateste activitatea medicala prestata precum si programul de lucru (unde este cazul);
- Contracte de munca ale medicilor angajati cu dovada inregistrarii in REVISAL sau contractele de colaborare ale medicilor care profeseaza in cadrul societatii cu dovada inregistrarii lor la Directia Finantelor Publice;
- Fisele de atributii ale posturilor pentru medici;
- Dovada achitariii taxei de infiintare, conform legislatiei.
- Cererea reprezentantului legal al unitatii medico-sanitare (administrator/medic in consiliul de administratie);
- Hotararea organelor de conducere pentru infiintarea si organizarea, in structura lor, de cabinete medicale furnizoare de servicii medicale in regim ambulatoriu;
- Certificat de inregistrare la Registrul Comertului, respectiv Certificatul de inregistrare in registrul persoanelor juridice ori hotararea judecatoreasca de infiintare sau actul de de acordare a personalitatii juridice;
- Actul constitutiv / statutul din care sa rezulte obiectul unic de activitate al societatii doar prestarea de serviii medicale precum si faptul ca administratorul sau 1/3 dintre membrii consiliului de administratie sunt medici ( art.15 al.1 din OG nr 124/1998 ); se accepta si activitati conexe actului medical, prevazute in OUG nr 83/2000;
- Dovada detinerii / dreptului de folosinta a spatiului, valid;
- Dovada ca spatiul in care urmeaza sa functioneze unitatea medicala se pot desfasura activitati medicale;
- Regulament de organizare si functionare a societatii;
- Copie Certificat de membru CMR a medicilor asociati/ angajati / colaboratori;
- Diploma de licenta prin care se atesta calitatea de medic a administratorului societatii sau a celor ce intrunesc 1/3 din membrii consiliului de administratie;
- Dovada indeplinirii conditiilor minime de spatiu si circuite functionale în concordanta cu serviciile medicale furnizate pe specialitati;
- Existenta dotarii minime necesare functionarii cabinetelor medicale, în concordanta cu serviciile medicale furnizate conf. Ordin 153/2003;
- Avizul de principiu eliberat de Departamentul Epidemiologic Iasi;
- Declaratie pe propria raspundere pentru fiecare medic in parte cu enumerarea tuturor locurilor de munca/contractelor de colaborare unde presteaza activitate medicala (angajati/colaboratori) precum si programul de lucru aferent fiecarui loc de munca (unde este cazul);
- Adeverinta de la alt/alte locuri de munca sau contract/contracte de prestari servicii medicale in derulare care sa ateste activitatea medicala prestata precum si programul de lucru (unde este cazul);
- Contracte de munca ale medicilor angajati cu dovada inregistrarii in REVISAL sau contractele de colaborare ale medicilor care profeseaza in cadrul societatii cu dovada inregistrarii lor la Directia Finantelor Publice;
- Fisele de atributii ale posturilor pentru medici;
- Dovada achitariii taxei de infiintare, conform legislatiei.
- Fluxul documentelor spre avizare in cadrul Comisiei de Acreditări şi Avizări
- transmiterea documentelor către asistenții administrativi pentru verificarea corectitudinii si editarea certificatelor de membru/ certificatelor se status profesional/ avizele de prelungire activitate / adeverințele de membru/ consilierea și verificarea documentelor necesare pentru avizarea unui cabinet medical, SRl etc iar în ceea ce privește cererile depuse la secretariat sunt selectate și transmise catre Biroul executiv (dupa caz) sau Comisiei de Avizări si Acreditări;
- se discută cererile la şedinţa Biroului Executiv şi se transmit către Comisie rezultatul diverselor solicitări;
- repartizarea către comisie a tuturor documentelor înregistrare și întocmite spre avizare în ziua ședinței;
- verificarea, recomandarea dupa caz și avizarea documententelor de către Comisie ;
- emiterea documentelor semnatede comisie către emitenți sau contactarea emitenților în vederea clarificărilor sau completării dosarelor cu documentele necesare.
- Informatizarea procedurilor și integrarea documentelor în cadrul noii platforme a Colegiului Medicilor Iași
- Procedura electronica nu este definitivata
- Au loc intilniri periodice pentru implementarea platformei informationale pentru Departamentul Avizari si Acreditari
Ultimele comentarii